Dags att spela golf

Boka starttid

Boka via min golf alternativt rekommenderar vi den nya appen Min Golf för att lätt boka och hålla koll på framtida bokningar.

Anmälan för spel skall ske i receptionen senast 15 minuter före speltid (gäller både greenfeegäster och medlemmar).

Utebliven eller sen anmälan kan medföra att tiden släpps och att ni debiteras en avbokningsavgift på 100 kr för medlem och full greenfeeavgift för gäst.
Avbokning av starttid skall ske senast 6 timmar innan start.

För att vi ska kunna ge er bästa service ser vi gärna att ni bokar bord om ni är ett större sällskap än 4 personer.

Boka bord

Fyll i formuläret så återkommer vi med bokningsuppgifter.

Aktuellt bokningsläge

Boka ett golfpaket

Hitta ett golfpaket som matchar dina förväntningar

Ät gott i restaurangen

På Salomons Krog lagas det mat med mycket kärlek och en nypa salt

Bli medlem

Njut av kvalitén på banan, den goda maten och härliga atmosfären. Prova på medlemskap från 7500:-

Lokala regler och tävlingsvillkor

Spel och tävlingshandboken kapitel 1 – 3 samt följande Lokala regler och Tävlingsvillkor.

Lokala Regler och Tillfälliga Lokala Regler

Tillfälliga lokala regler finns anslagna på anslagstavlan, vid tee 1 och vid kiosken och på hemsidan  www.bjaregolfklubb.se . Därutöver gäller följande lokala regler för allt spel på klubben såvida inget annat anges i samband med en enskild tävling.

1.Out of bounds (Regel 18.2)

Out of Bounds markeras av vita pinnar. En boll som blir liggande eller bortom vägen vid spel av hål 1, hål 6, hål 16 och hål 18 är Out of Bounds även om den blir liggande på en annan del av banan som är innanför banans gräns på andra hål.

2. Onormala banförhållanden (Regel 16) och organiska föremål

a) Mark under arbete
1. Alla områden som identifieras av blå pinnar eller på annat sätt som angetts som mark underarbete.
2. Områden definierat av blå pinnar med grön topp är en spelförbudszon som ska behandlas som mark under arbete. Lättnad utan plikt för störande inverkan av spelförbudszonen måste tas enligtregel 16.1f
3. Områden i bunkrar där sand har förts bort av rinnande vatten vilket gett upphov till djupa fåror genom sanden.
4. Planteringsgropar innehållande träflis.

b) Oflyttbara tillverkade föremål
De unga träden identifierade av stödpinne eller orange markering är spelförbudszoner:
* Om en spelares boll ligger var som helst på banan, utom i ett pliktområde, och den ligger i eller vidrör ett sådant träd eller att ett sådant träd ger störande inverkan på spelarens stans eller området för den avsedda svingen måste spelaren ta lättnad enligt Regel 16.1f.

c) Organisk del av banan
Stengärdesgårdar/stenmurar och rester av dylikt är organiska delar av banan. Lösa delar av stengärdsgårdarna eller stenmurarna får inte tas bort, bollen ska spelas som den ligger. Ej lättnad utan plikt.

Plikt för brott mot lokal regel. Matchspel – förlust av hålet. Slagspel – två slags plikt.

Bokningsregler

Avbokning av starttid skall ske senast 6 timmar innan start.

Ankomstanmälan görs via kontakt med receptionspersonalen under receptionens öppettider eller via Golfterminalen då receptionen är stängd.
Det är inte tillåtet att spela på bokningsbara tider utan att ha anmält sin ankomst.

Senast 7 minuter före utsatt speltid skall sällskap vara på väg mot 1:a tee.

Medlemmar har rätt att ha 3 innestående tider framåt och 1 bokad starttid per dag.

Har ni frågor rörande gruppbokningar, ring 0431-36 10 53 eller skicka ett e-post meddelande till info@bjaregolfklubb.se